ICD #14 - DRM utrudnia korzystanie z gier, filmów i wyciskarek do soków
S01:E14

ICD #14 - DRM utrudnia korzystanie z gier, filmów i wyciskarek do soków

Episode description

Trudno o coś, co bardziej ujawnia dwulicowość korporacji technologicznych, niż DRM. W przekazach marketingowych wielu firm technologicznych możemy nasłuchać się pięknie brzmiących bzdur, jakoby odpowiadanie na potrzeby ich użytkowników było ich najwyższym celem. Co więcej, dużo wielkich firm zarzeka się, że swój sukces na rynku zawdzięcza właśnie swojemu podejściu “user-first”.Jak już nie raz wspominaliśmy, obserwując rynek technologiczny trudno nie odnieść wrażenia, że największy sukces odnoszą nie te firmy, które najlepiej wspierają swoich użytkowników, ale firmy, które najlepiej kontrolują swoich użytkowników. I to właśnie do takiego kontrolowania użytkowników służy DRM. Prowadzący: Arkadiusz Wieczorek i Kuba Orlik. Fakty checki oraz źródła: https://www.internet-czas-dzialac.pl/odcinek-14-drm

0:00Intro
0:26Czym jest DRM?
4:40Jakie problemy tworzy DRM?
11:28DRM na Netflix i innych platformach streamingowych
19:27O konkurowaniu z piractwem zamiast jego kryminalizacji
23:01O różnych powodach do pobierania nieautoryzowanych kopii - nie tylko oszczędność
25:50Jak DRM uprzykrza życie graczom?
46:13DRM w książkach
49:29Denuvo
52:09Hype jako narzędzie sprzedażowe
53:40DRM w wyciskarkach do soków
56:45DRM a interoperacyjność
57:50DRM nałożony na open-source'owego Dooma
1:00:30Niecyfrowe metody zabezpieczenia przed kopiowaniem
1:03:00Dyskryminacja cenowa
1:05:56Sztuczna rzadkość
1:10:11Jak Helion zabezpiecza przed dystrybucją nielegalnych kopii?
1:13:25Wnioski dotyczące DRM-a
1:15:37Wrap-up i ogłoszenia